prof. dr hab. inż. Kazimierz Furtak - artykuły w czasopismach

  • Dybeł P., Furtak K.: Ocena wpływu konsystencji mieszanki betonowej na przyczepność betonów wysokowartościowych do prętów zbrojenia. Inżynieria i Budownictwo, 1/2014.
  • Hebda M, Furtak K.: Analiza przyczyn zarysowania płyty stropowej tunelu wskutek oddziaływań termicznych. Inżynieria i Budownictwo, 12/2013
  • Furtak K.: Przypadek wzmocnienia mostu przez zastosowanie zabiegów konstrukcyjnych i materiałowych. Archiwum Instytutu Inżynierii Lądowej. Poznań, 2012.
  • Furtak K.: Ocena wpływu skurczu betonu na wartości naprężeń w płaszczyźnie zespolenia dźwigarów z płytą dwuwarstwową. Czasopismo Techniczne. Wydawnictwo Politechniki Krakowskiej. Kraków, 2012.
  • Furtak K.: Wzmocnienie Prefabrykowanych belek sprężonych wiaduktu drogowego uszkodzonych mechanicznie. Archiwum Inżynierii Lądowej - Poznań 2011.
  • Bujniak J., Furtak K.: Investigation on Craces creation and propagation in concrete slab of composite beams. Communication 3/2011.Scientific letters of the University of Żylina, str. 9 – 13.
  • Furtak K.: Wpływ zmienności obciążeń na zmniejszenie wytrzymałości betonu na ścinanie bezpośrednie i docisk . Cement, Wapno, Beton 1/2011 str.10-17.
  • Flaga K., Furtak K.: On Crack Development in Reinforced Slab ofSteel Concrete Composite Beams. W: Wisnik Nacionalnego Uniwiersitietu „Lwiwska Politechnika” nr 664 „Tieoria i praktika budiwnictwa”. Lwów, V. 2010 (str. 378-386).
  • Flaga K., Furtak K.: Problem of Thermal and Shrinkage Cracking in Tanks Vertical Walls and Retaining Walls near their Contact with Solid Foundation Slabs. Architecture, Civil Engineering, Environment. Wydawnictwo The Silesian University of Technology. Vol. 2 No 2/2009, pp.21-30.
  • Furtak K.: Wpływ skurczu betonu i obciążeń zmiennych na nośność zespolenia w elementach typu stal – beton. Inżynieria i Budownictwo, 1-2/2009, s.21-23.
  • Furtak K.: Ocena możliwości wzmocnienia zastrzałami żelbetowych belek mostowych. Archiwum Instytutu Inżynierii Lądowej 5/2009.Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, 2009, s.99-106.
  • Furtak K.: Analiza możliwości zarysowania przęseł wiaduktu nad filarami po uciągleniu belek prefabrykowanych. Archiwum Instytutu Inżynierii Lądowej, 4/2008. Politechnika Poznańska. Poznań 2008.
  • Furtak K.: Analiza skutków uciąglenia przęseł obiektów mostowych z belek prefabrykowanych „Płońsk”. Inżynieria i Budownictwo, 9/2008.
  • Furtak K.: Analiza możliwości zarysowania przęseł wiaduktu nad filarami po uciągleniu belek prefabrykowanych. Archiwum Instytutu Inżynierii Lądowej, 4/2008. Politechnika Poznańska. Poznań 2008.
  • Furtak K.: Analiza skutków uciąglenia przęseł obiektów mostowych z belek prefabrykowanych „Płońsk”. Inżynieria i Budownictwo, 9/2008.
  • Furtak K., Skoplak Zb., Kuczyński M., Mazera A.: Estakada w ciągu ulice Wita Stwosza w Krakowie. Mosty, 1/2007.
  • Bujnak J., Furtak K.: Research on shear connection design in composite beams. Communications. Scientific letters, 3/2007.
  • Furtak K., Skoplak Zb., Hebda M.: Wpływ sposobu kotwienia murów oporowych na stan ich bezpieczeństwa. Inżynieria i Budownictwo, 7-8/2007.
  • Furtak K.: Ocena skutków uciąglenia konstrukcji wiaduktu z belek prefabrykowanych. Archiwum Instytutu Inżynierii Lądowej Politechniki Poznańskiej, z. 2/2007. Poznań, 2007.
  • Flaga K.,Furtak K.: Rozwiązanie konstrukcyjne i technologiczne nowoczesnego mostu podwójnie zespolonego przez Ren w Bazylei. Most w Bazylei. Inżynieria i Budownictwo, 1-2/2006.
  • Furtak K.: Ocena możliwości powstania rys skurczowych w płycie żelbetowej belek zespolonych typu beton-beton. Inżynieria i Budownictwo, 5/2006.
  • Furtak K.: Wytrzymałość doraźna betonu na ścinanie bezpośrednie w łącznikach listwowych elementów zespolonych. Inżynieria i Budownictwo, 3/2006.
  • Średniawa W., Furtak K.: Ocena wpływu przyczepności betonu na nośność zespolenia typu beton-beton. Czasopismo Techniczne. Z-12-B/2005.
  • Furtak K.: Wytrzymałość doraźna betonu na ścinanie bezpośrednie w łącznikach listwowych elementów zespolonych. Inżynieria i Budownictwo, 2/2005.
  • Furtak K., Skoplak Z.: Ocena możliwości powstawania rys skurczowych w płycie żelbetowej belek zespolonych typu beton-beton. Drogownictwo12/2005.
  • Furtak K.: Uwagi na temat morfologii rys w płycie żelbetowej belek zespolonych. Inżynieria i Budownictwo, 12/2005.
  • Furtak K.: O rozwoju rys w płycie żelbetowej belek zespolonych. Inżynieria i Budownictwo, 12/2005.
  • Furtak K.: Direct shear strength of concrete in strip connectors (Wytrzymałość betonu na ścinanie bezpośrednie w łącznikach listwowych). Archives of Civil and Mechanical Engineering ,Vol. 5, No 2, Wrocław 2005.
  • Furtak K.: Concrete bearing strength strip connectors of steel-concrete composite structures (Wytrzymałość betonu na docisk w listwowych łącznikach konstrukcji zespolonych typu stal-beton). Archives of Civil Engineering (Archiwum Inżynierii Lądowej), LI, 3, 2005.
  • Furtak K., Sala A.: Stabilizacja osuwisk komunikacyjnych metodami konstrukcyjnymi. Geoinżynieria; drogi, mosty, tunele, 3/2005.
  • Furtak K.: Ocena poślizgu w płaszczyźnie zespolenia elementów typu stal-beton z łącznikami wiotkimi doraźnych świetle badań doświadczalnych. Czasopismo Techniczne. Z. 14-B/2004.
  • Furtak K.: Wytrzymałość zmęczeniowa betonu na ścinanie bezpośrednie w łącznikach listwowych elementów zespolonych. Cement, Wapno, Beton, 3/2004.
  • Furtak K.: Ocena wpływu efektu skali na właściwości wytrzymałościowe betonu w łącznikach listwowych. Cement, Wapno, Beton, 6/2004.
  • Furtak K.: Ocena naprężeń termicznych w elementach stężeń poprzecznych mostów zespolonych. Monografia nr 302 „Rozprawy z mechaniki konstrukcji i materiałów”. Politechnika Krakowska. Kraków, 2004.
  • Furtak K.: Zagrożenie zmęczeniowe zespolenia z łącznikami listwowymi w mostach drogowych. Czasopismo Techniczne. 2004.
  • Furtak K.: Ocena przydatności metody sejsmicznej do projektowania tuneli. Geoinżynieria i Tunelowanie, 3/2004.
  • Furtak K.: Poślizg w płaszczyźnie zespolenia elementów typu stal-beton z łącznikami wiotkimi przy obciążeniach doraźnych. Czasopismo Techniczne. 2004.
  • Furtak K.: Ocena przydatności metody sejsmicznej do projektowania tuneli. Geoinżynieria i Tunelowanie, 3/2004.
  • Furtak K., Skoplak Z., Mazera A.: Wykorzystanie tunelowania do budowy wiaduktu kolejowego. Inżynieria Bezwykopowa, 1/2004.
  • Furtak K.: Ocena stanu zarysowania żelbetowych belek mostowych o poszerzonych środnikach. Inżynieria i Budownictwo, 1/2004.
  • Furtak K., Średniawa W.: Przemieszczenia względne zespolonych elementów betonowych przy obciążeniach ścinających. Politechnika Śląska. Wydział Budownictwa. Gliwice, 2003.
  • Furtak K., Bujnak J.: Navrhovanie konštrukcji podl’a eurokódov. EDiS Žilina, 2003.
  • Furtak K.: Obliczanie budowli podziemnych z uwzględnieniem interakcji konstrukcja tunelu – górotwór. Praca zbiorowa pod redakcją naukową H. Marcaka i Z. Pileckiego „Wyznaczanie właściwości utworów fliszu karpackiego metodą sejsmiczną dla potrzeb budownictwa tunelowego”. Wydawnictwo IGSMiE PAN. Kraków, 2003.
  • Furtak K.: Rozwiązania techniczne elementów konstrukcyjnych i wyposażenia tuneli komunikacyjnych w aspekcie wymogów bezpieczeństwa eksploatacji. Inżynieria Bezwykopowa, 4/2003.
  • Furtak K.: Kładki pieszych Niemczech – wybrane przykłady. Monografia „Projektowanie, budowa i estetyka kładek dla pieszych”. Kraków, 2003.
  • Furtak K.: Wyznaczanie właściwości utworów fliszu karpackiego metodą sejsmiczną dla potrzeb budownictwa tunelowego”. Wydawnictwo Sigmie PAN. Kraków, 2003.
  • Furtak K., Sobczyk M.: Wytrzymałość doraźna na docisk w łącznikach listwowych konstrukcji zespolonych. Inżynieria i Budownictwo, 3-4/2002.
  • Furtak K., Nachlik E.: Problemy mostownictwa w aspekcie zagrożeń powodziowych w dorzeczu górnej Wisły. Monografia zbiorowa. Instytut Inżynierii i Gospodarki Wodnej Politechniki Krakowskiej. Kraków, 2001.
  • Kaliszuk J., Urbańska A., Waszczyszyn Z., Furtak K.: Neural Analysis of Concrete Fatigue Durability on the Basis of Experimental Evidence. Archives of Civil Engineering. T. XLVII, z. 3, 2001.
  • Musialik E., Furtak K.: Analiza wybranych metod obliczania rozstawu i rozwarcia rys w belkach żelbetowych. Czasopismo Techniczne, z. 3-B/2001.
  • Furtak K.: O przyczynach uszkodzeń i koncepcji wzmocnienia żelbetowych belek mostowych. Inżynieria i Budownictwo, 4/2000.
  • Furtak K.: Misterny gigant. Polski Cement, 3(7)/1999.
  • Furtak K.: Stanovenie distribůcie a parametrov trhlín v železobetónovej doske spriahnutých trámov. (Zarysowanie płyty żelbetowej w mostach zespolonych). Inžynierskie Stavby, roč. 47, 1999. č. 3.
  • Furtak K.: Únosnosť spriahnutých líšt vo svetle experimentálnch výsledkov. (Nośność łączników listwowych w świetle badań doświadczalnych). Inžynierskie Stavby, roč. 47, 1999. č. 3.
  • Furtak K.: Ocena wpływu poślizgu oraz niepełnej współpracy płyty żelbetowej z dźwigarem stalowym na ugięcia belek zespolonych. Inżynieria i Budownictwo, 3/1999.
  • Furtak K.: Ocena stanu zarysowania żelbetowej płyty pomostu w mostach zespolonych. Archiwum Inżynierii Lądowej, 1/1999.
  • Bednarczyk D., Furtak K.: Uwarunkowania wytrzymałościowe wzmacniania drogowych mostów żelbetowych za pomocą kabli zewnętrznych. Czasopismo Techniczne, z. 5-B/1998.
  • Furtak K.: Wzmocnienie oczepów wiaduktu drogowego taśmami kompozytowymi z włókien węglowych. Inżynieria i Budownictwo, 8/1998.
  • Furtak K., Ryś R.: Ocena wpływów termicznych w kładce podwieszonej cięgnami różnych rodzajów. Inżynieria i Budownictwo, 5/1998.
  • Furtak K., Sobczyk M., Wąchalski K.: Nowa generacja łączników w mostach zespolonych. Inżynieria i Budownictwo, 5/1998.
  • Furtak K.: Współczesne mosty pływające w Norwegii. Drogownictwo, 1997.
  • Furtak K.: Ocena wpływu wybranych czynników technologicznych na wytrzymałość zmęczeniową betonu. Cement-Wapno-Beton, 4/1997.
  • Furtak K., Lachiewicz-Złotowska A.: Wytrzymałość zmęczeniowa betonu na rozciąganie. Zeszyty Naukowe Akademii Techniczno-Rolniczej w Bydgoszczy, 1997.
  • Furtak K., Łącki J.: Analiza naprężeń termiczno-skurczowych w zespolonych belkach mostowych. Inżynieria i Budownictwo, 3/1997.
  • Furtak K., Skoplak G.: Współczesne tunele drogowe w Norwegii. Inżynieria i Budownictwo, 9/1996.
  • Furtak K.: Wzmocnienie stalowego mostu kratownicowego przez zastosowanie współpracującej płyty pomostu oraz kabli sprężających. Inżynieria i Budownictwo, 3/1996.
  • Furtak K.: Ocena wpływu zmienności obciążeń na szerokość rozwarcia rys w belkach żelbetowych. Czasopismo Techniczne, zeszyt 6-B. Kraków, 1995.
  • Furtak K.: Wybrane zagadnienia modernizacji mostu w ciągu drogi krajowej A4. Czasopismo Techniczne, zeszyt 6-B. Kraków, 1995.
  • Lange K., Furtak K., Wojciechowski T.: Przepust stalowy systemu "Tubosider" jako alternatywa modernizacji mostu w ciągu drogi krajowej A4. Drogownictwo, 10/1995.
  • Furtak K., Stręk J., Lange K.: Wybrane sposoby wzmacniania obiektów mostowych na sieci dróg DODP Kraków. Drogownictwo, 8/1995.
  • Furtak K., Wojciechowski T.: Nośność łączników wiotkich w zespolonych belkach mostowych typu stal-beton. PAN - Oddział w Krakowie, Komisja Budownictwa, "Problemy materiałowo-konstrukcyjne w budownictwie". Kraków, 1995.
  • Furtak K., Lachiewicz-Złotowska A.: Analiza zmęczeniowa żelbetowych płyt pomostu w mostach drogowych o przekroju skrzynkowym. Drogownictwo, 10/1995.
  • Furtak K.: Wzmocnienie żelbetowego mostu drogowego zewnętrznymi kablami sprężającymi. Inżynieria i Budownictwo, 6/1995.
  • Furtak K., Lachiewicz-Złotowska A.: Zagrożenie zmęczeniowe żelbetowych płyt pomostu w mostach drogowych. Prace Instytutu Badawczego Dróg i Mostów. Zeszyt nr 3/94. Warszawa, 1994.
  • Furtak K.: Nośność eksploatacyjna przęseł mostów betonowych. Prace Instytutu Badawczego Dróg i Mostów. Zeszyt nr 3/94. Warszawa, 1994.
  • Furtak K., Furtak K.: Obliczanie przypowierzchniowych rys skurczowych w elementach betonowych o średniej i dużej masywności. Inżynieria i Budownictwo, 4/1994.
  • Parzniewski Zb., Furtak K.: Wzmocnienie drogowego mostu żelbetowego. Inżynieria i Budownictwo, 4-5/1993.
  • Parzniewski Zb,. Furtak K., Piwowarczyk K., Kuźniar W.: Wzmacnianie posadowienia fundamentów mostów przy pomocy pali wciskanych. Inżynieria i Budownictwo, 6/1992.
  • Furtak K.: Naprężenia skurczowe w betonie warstwy uzupełniającej. Inżynieria i Budownictwo, 4/1992.
  • Furtak K., Średniawa W.: Ocena nośności łączników wiotkich stosowanych w betonowych elementach zespolonych. Czasopismo Techniczne, B-2/1992.
  • Furtak K.: Współczesne betonowe mosty kolejowe na liniach Europy zachodniej. Inżynieria i Budownictwo, 1-2/1992.
  • Furtak K., Średniawa W.: Ocena nośności zespolenia w dźwigarach mostowych ze sprężonych belek typu WBS. Inżynieria i Budownictwo, 7/1991.
  • Furtak K.: Wytrzymałość zmęczeniowa betonu w ujęciu strukturalnym. Cement-Wapno-Gips, 4-5/1991.
  • Furtak K.: Nośność na zginanie elementów żelbetowych. Zeszyty naukowe Politechniki Śląskiej. Budownictwo, z. 69, 1991.
  • Furtak K.: Wpływ obciążeń zmiennych na obraz zarysowania i zmęczenie belek żelbetowych. Prace Instytutu Badawczego Dróg i Mostów. Zeszyt nr 3/1990. Warszawa, 1990.
  • Furtak K.: Wytrzymałość eksploatacyjna betonu. Prace Instytutu Badawczego Dróg i Mostów. Zeszyt nr 3/1990. Warszawa, 1990.
  • Parzniewski Zb., Furtak K., Polański J.: Zagadnienia konstrukcyjno-technologiczne remontu i modernizacji wiaduktu drogowego z belek typu WBS. Problemy projektowania dróg i mostów, 1/1989.
  • Furtak K.: Ocena wpływu pełzania betonu na zmianę momentów zginających w ciągłych belkach zespolonych. Inżynieria i Budownictwo, 9/1987.
  • Flaga K., Furtak K.: Czynniki technologiczne a morfologia rys w belkach żelbetowych. Wydawnictwo Oddziału Krakowskiego PAN. Kraków, 1987.
  • Furtak K.: Nośność przekrojów normalnych w żelbetowych elementach zginanych. Inżynieria i Budownictwo, 6/1986.
  • Furtak K.: Wpływ wybranych czynników na wytrzymałość zmęczeniową stali zbrojeniowej. Inżynieria i Budownictwo, 4/1985.
  • Furtak K.: Nośność żelbetowych belek mostów kolejowych z uwzględnieniem zmęczenia. Drogi Kolejowe, 9/1984.
  • Furtak K.: Wytrzymałość betonu poddanego obciążeniom wielokrotnie powtarzalnym. Archiwum Inżynierii Lądowej, z. 4, 1984.
  • Flaga K., Jargiełło J., Furtak K.: Zastosowanie zmodyfikowanej teorii starzenia do oceny ralaksacji naprężeń skurczowych w betonie zbrojonym. Archiwum Inżynierii Lądowej, z. 4, 1984.
  • Furtak K.: Ein Verfahren zur Berechnung der Betonfestigkeit unter schwellenden Belastungen. (Sposób obliczania wytrzymałości betonu poddanego obciążeniom zmiennym). Cement and Concrete Research, 14/1984.
  • Furtak K.: Analiza zmęczeniowa żelbetowych belek mostowych projektowanych według PN-58/B-3261. Inżynieria i Budownictwo 3/1984.
  • Furtak K.: Obliczanie odkształceń i naprężeń w belkach żelbetowych o przekroju prostokątnym w ujęciu kontynualnym. Inżynieria i Budownictwo 3/1983.
  • Flaga K.,Furtak K.: Propagacja rys w belkach żelbetowych poddanych działaniu wzrastających obciążeń doraźnych. Inżynieria i Budownictwo, 3/1983.
  • Furtak K.: Wpływ skurczu i pełzania betonu na uplastycznienie i zarysowanie strefy rozciąganej belek żelbetowych. Inżynieria i Budownictwo, 8-9/1982.
  • Furtak K.: Ocena możliwości użytkowania mostu drogowego po 75 latach eksploatacji. Drogownictwo, 3/1982.
  • Flaga K., Furtak K.: Wpływ jakości kruszywa na zarysowanie belek żelbetowych. Archiwum Inżynierii Lądowej, z. 1-2, 1982.
  • Flaga K., Furtak K.: Wpływ rodzaju kruszywa na poziomy naprężeń krytycznych w betonie ściskanym. Archiwum Inżynierii Lądowej, z. 4, 1981.
  • Furtak K.: Wpływ pełzania betonu na ugięcia belek zespolonych. Inżynieria i Budownictwo, 12/1978.
  • Furtak K.: Wpływ czynników reologicznych na stan naprężenia i odkształcenia w belkach zespolonych. Inżynieria i Budownictwo, 5/1978.
  • Furtak K.: Pełzanie betonu w belkach zespolonych. Czasopismo Techniczne, z. 7-B/214/1978.
  • Furtak K.: Efektywność pracy zbrojenia odchylonego od kierunków głównych momentów zginających w ukośnych przęsłach mostów płytowych. Czasopismo Techniczne, z. 1-B/208/1978..